Zo zorg je ervoor dat Google Analytics jouw eigen website bezoeken niet meetelt

Leestijd: 2 minuten

Je bezoekt zelf je website waarschijnlijk regelmatig! Zeker wanneer je jouw website als startpagina hebt ingesteld in je browser of wanneer je regelmatig wijzigingen doet.

Je wilt natuurlijk niet dat Google deze bezoeken meetelt, want dan weet je eigenlijk nog niets! Lees hier hoe je jouw eigen bezoek uitfiltert.

Zo sluit je je eigen bezoek uit in Google Analytics 4 (G-tag):

  1. Ga naar Google Analytics
  2. Zorg dat je in de goede website zit wanneer je meerdere websites in jouw account hebt staan
  3. Klik op het tandwieltje (beheer) linksonderin
  4. Klik op ‘gegevensstreams’
  5. Klik naast jouw website op het pijltje
  6. Klik op ‘taginstellingen instellen’
  7. Klik op ‘meer tonen’
  8. Klik op ‘intern verkeer definiëren’
  9. Klik rechtsboven op ‘maken’
  10. Geef je filter een herkenbare naam onder ‘naam regel’, bijv. Thuis, kantoor of telefoon 4g
  11. Waarde ‘traffic_type’ kun je laten staan op internal
  12. IP-adressen: Kies voor zoektype ‘IP-adres is gelijk aan’ en vul bij waarde jouw IP adres in. Via het linkje ‘wat is mijn ip-adres’ kom je er achter wat het ip adres is op de plek waar je nu zit.
  13. Klik op ‘voorwaarde toevoegen’.

Let op: je IP adres is thuis anders dan op bijv. je kantoor buitenshuis. Ook wanneer je je wifi uitzet op je telefoon en je alleen met 4G verbonden bent heb je een ander ip adres. Voeg deze ook allemaal toe. Heb je een medewerker of iemand die jou regelmatig helpt met jouw website en dus ook regelmatig jouw website bezoekt? Vraag diegene dan ook om haar IP Adressen en voeg deze ook toe.

Zo weet je zeker dat jouw google analytics alleen andere bezoekers telt en niet jouw eigen bezoek.

Heb je best wat bezoekers op jouw website, maar zorgt deze nog steeds niet voor klanten? Dan is het duidelijk: Jouw website is aan verbetering toe! Lees hier hoe je ervoor kunt zorgen dat je meer klanten uit je website haalt die gaan zorgen voor omzet!

een concreet plan

overzichtelijk hoe jouw website in elkaar gaat zitten

een duidelijke planning mét deadlines

Na het downloaden van dit werkboek ontvang je een aantal mails boordevol waardevolle tips om jou verder te helpen naar jouw website

Zelf aan de slag met je nieuwe website, maar weet je niet goed waar je nou moet beginnen? Zie je door de bomen het bos niet meer?
Met dit werkboek maak jij een concreet websiteplan, zodat je precies weet hoe je jouw website gaat maken.
Na het invullen van dit werkboek heb jij:

in no time jouw nieuwe website online