Er zijn 2 dingen belangrijk voor een winstgevende website. 1: Een ijzersterke website die ervoor zorgt dat bezoekers leads worden (klik hier voor mijn tips). 2: Genoeg bezoekers op je website.
Om er achter te komen hoeveel bezoekers er op je website komen maak je gebruik van Google Analytics.
Zorg wel dat je een cookiebar hebt, wanneer je jouw website in google analytics gaat tracken.
Zo vind je jouw google analytics tag:
Zo koppel jouw google analytics account aan Showit:
Gefeliciteerd! Je kunt nu zien hoeveel bezoekers jouw website krijgt en hier heel veel informatie over vinden. Bijv. welke pagina’s het beste bekeken worden!
Nu is er nog één ding heel belangrijk: Filter jezelf uit de bezoekers gegevens. Je bezoekt zelf je website regelmatig, zeker wanneer je hem als startpagina hebt ingesteld of regelmatig wijzigingen doet. Je wilt natuurlijk niet dat Google deze bezoeken meetelt, want dan weet je eigenlijk nog niets! Lees hier hoe je jouw eigen bezoek uitfiltert.
Zelf aan de slag met je nieuwe website, maar weet je niet goed waar je nou moet beginnen? Zie je door de bomen het bos niet meer?
Met dit werkboek maak jij een concreet websiteplan, zodat je precies weet hoe je jouw website gaat maken.
Na het invullen van dit werkboek heb jij: