Marian Heslinga

portfolio project

Dit project omvat:

pakket deluxe

- Projectmanagement, incl. fotograaf en grafisch ontwerper voor huisstijl
- Webdesign op maat
- E-book vormgeving
- Social media advies, templates en highlights voor LinkedIn, Facebook en Instagram

Tijdsduur: +/- 6 maanden van eerste contact tot totaal oplevering.
Opleverdatum: 3 juli 2020

bezoek de website

www.marianheslinga.nl

WordPress

Begin 2020 kwam Marian Heslinga met mij in contact. Ze wilde een online academy gaan starten en had daarvoor een website nodig. We inventariseerden wat nodig was. Een logo en huisstijl, mooie foto's, social media templates en de vormgeving van een e-book. Het moest een compleet plaatje worden, alles moet bij elkaar passen. Zo ontstaat er een mooie herkenbare eenheid. En met dat uitgangspunt zijn we aan de slag gegaan.

We zijn gestart met het zoeken naar de beste mensen uit mijn netwerk om een samenwerking mee aan te gaan voor dit project. Dit zoeken is gebeurd vanuit de match met de wensen van Marian. Nadat we deze mensen hebben gevonden, heb ik een planning gemaakt, zodat alles naadloos in elkaar over zou lopen. Dit is natuurlijk helemaal goed gekomen.

Project omschrijving

case

Logo & Huisstijl

het fundament

Voordat er gestart kan worden met een website, is er één ding minimaal nodig, namelijk een goed ontworpen huisstijl. Dit is de basis, het fundament, de rots waarop het huis wordt gebouwd. Voor de huisstijl heb ik contact gezocht met Milou van Mevrouw Knot. Zij heeft deze sterke basis ontworpen.

1

Nadat de huisstijl bepaald was zijn we gestart met de website opzet. We bepaalden de definitieve pagina's, de navigatiestructuur en ik ben aan de slag gegaan met het bouwen. Hierbij lag mijn focus op de indeling van de pagina's, de vormgeving en de interactie. Alles rondom een duidelijke customer journey. Wat moet de klant het eerst zien? Wat wil je dat een mogelijk nieuwe klant het eerste afneemt? Hoe zorgen we ervoor dat de klant zijn weg naar jou weet te vinden? Dit zijn vragen die ik meeneem in het bouwen van de website. Nadat de website opzet klaar was en was goedgekeurd door Marian, waren we klaar voor het volgende onderdeel: de fotoshoot en het schrijven van de teksten.

Website Opzet

webdesign

2

Fotoshoot

Foto's die jóu laten zien

Nadat de opzet van de website klaar was, werd het tijd voor een fotoshoot. Dit hebben we zo gepland, zodat de fotograaf heel gericht beeld kon schieten. Voor de fotoshoot heb ik contact gezocht met Anouk van Online Image. Zij heeft de foto's gemaakt. Ze kreeg de styleguide van de huisstijl mee en de website opzet. Ook voerde ze nog een gesprek vooraf met Marian. Zo ontstond er geen ruis. 

En het resultaat mag er zijn! Bekijk hieronder een kleine selectie van de foto's die Anouk heeft gemaakt. Het past naadloos aan bij de huisstijl. De foto's hebben we gebruikt voor de website,  het vormgeven van het e-book en de social media templates. Bekijk hieronder een kleine selectie.

3

Nadat de foto's waren opgeleverd en Marian de teksten heeft aangeleverd, kon ik verder met het vullen van de website. Ik plaatste de teksten en de foto's en zorgde er voor dat ook de mobiele weergave van de website er goed uit ziet. 

Een aantal van de pagina's van de website:

Afronding van de website

het vullen van de website

4

Deel dit Project

met iemand die dit écht moet zien

Omdat het erg belangrijk is dat alles met elkaar matcht en het e-book een eerste product is die belangstellenden kopen, heeft Marian gevraagd of ik ook haar e-book kon vormgeven. Dit hebben we gedaan in Canva, zodat ze eventueel nieuwe e-books ook in dezelfde stijl kan vormgeven. Bekijk een paar pagina's van het ontwerp:

Vormgeving E-book

passend in het complete plaatje

ga naar de website

Benieuwd naar het e-book en de inhoud? Download het e-book op de website van Marian Heslinga.

5

Voor veel mensen zal de social media van Marian de plek zijn waar ze voor het eerst met haar kennismaken. Daarom heb ik een strategie voor haar geschreven in een adviesrapport. Om het visuele plaatje door te voeren vanuit haar website heb ik ook social media templates ontworpen voor gebruik op LinkedIn, Facebook en Instagram. Op deze manier is de huisstijl herkenbaar en zullen mensen geïnteresseerd zijn t/m de aankoop. Hieronder vind je een greep uit het template pakket van Marian.

Social Media

strategie, advies en templates

6

instagram post templates

instagram story templates & highlights

highlights

story

linkedin templates

Als startende ondernemer met plannen om naast 1- op-1 coaching ook online pakketten te ontwikkelen, wist ik dat de kwaliteit van mijn online presentatie het verschil zou maken. 

Het verschil tussen het verkennend door scrollen of de aandacht wekken van een potentiële klant, die mijn website of post op social media de moeite waard vindt om bij stil te staan. 

Omdat ik van scratch af aan begon, koos ik ervoor om in te steken op een breed pakket met logo; huisstijl; fotoshoot; website en social media pakket met templates en adviesrapport. Kortom een compleet pakket aan online presentatie waarin alles mooi op elkaar is afgestemd. 

Het ontwikkelproces vond ik een interessant proces. In de zin van dat het mij als startende ondernemer verder aangescherpt heeft in wat ik wil neerzetten. En in de zin van dat ik op onderdelen te maken kreeg naast Arjanne, met nog twee jonge ondernemers. Ieder met een eigen specialiteit en deskundigheid wat uiteindelijk tot een heel sterk eindresultaat heeft geleid.

De kernwaarden van mijn bedrijf zijn door milou van Mevrouw Knot vertaald in de kleuren van mijn huisstijl. Ook mijn logo is door haar ontworpen met daarin een treffende symboliek, verwant aan mijn werk.

Tijdens het proces van de totstandkoming van mijn website heb ik Arjanne ervaren als deskundig adviseur, met goed gevoel voor compositie en met zakelijk inzicht, waarbij de marketing technische kant goed wordt meegenomen. Het proces is planmatig door Arjanne in correcte banen geleid. Je wordt als klant voorzien van uitgewerkte planningen, welke nauwlettend worden gevolgd en de juiste aanvullende informatie.

Aan de hand van een eerste opzet van de website werd door fotograaf Anouk van Ravenhorst in sfeer, belichting en kleurstelling passende foto’s gemaakt. De foto’s blenden zo prachtig in het geheel.

Nu alles af is, blijkt hoe mooi het totaalpakket is geworden. Hoe de afzonderlijke componenten één geheel vormen en elkaar versterken. Hoe de huisstijl en kernwaarden van mijn bedrijf prachtig zijn vertaald in kleur, ontwerp en beeldmateriaal. Beter had ik me niet kunnen wensen. 

Voor een ieder die nieuwsgierig is geworden: bezoek mijn website en social media Insta, Facebook en LinkedIn en oordeel zelf.
 

Marian Heslinga | www.marianheslinga.nl

"

"

volg marian op instagram

Nieuwsgierig naar meer templates?